Hexuberances

Opis

Mural powstał w 2015r przy ulicy Narutowicza 136 z okazji 50 lecia firmy CK ZETO.  Jego autorem jest Krzysztof Syruć. Artysta wypowiedział się o tym muralu: 
„Mural, który namalowałem w Łodzi kontynuuje moje matematyczne podejście do streetartu. Pomógł mi on zmaterializować moje Sekwencje Kolorów Exuberant ułożone według wspólnych kanałów na tesselacji z sześciokątów. Jest tam również serce RGB, z którego pochodzą wszystkie kolory. Mogłem dużo bawić się formą, ponieważ malowałem jak zwykle bez szkicu.’’

Informacje o autorze

Krzysztof Syruć- ur. 1984, artysta z Olsztyna mieszkający w Warszawie. Jest on jednym z najlepszych abstrakcjonistów surrealistycznych. Jego sztuka podziwiana jest na całym świecie. Działa w obszarze streetartu, malarstwa, grafiki generowanej matematycznie, architektury, mody i technologii.

Skojarzenie literackie

Ten mural kojarzy mi się z wierszem Wisławy Szymborskiej pt. „Nic dwa razy”. Utwór ten mówi o niepowtarzalności i niezwykłości, a ten mural jest perfekcyjnym odwzorowaniem tego. Linie są w nieregularnym układzie, nic się tam nie powtarza i wszystko jest jedyne w swoim rodzaju

Źródła

Komentarze